MK4 Golf R32 2002-2004

R32 - bo nie wszystko musi być turbo

Golf R32 to najmocniejsza wersja Golfa wszechczasów - oczywiście najmocniejsza wersja fabryczna VW.

Pierwszy egzemplarz R32 został wyprodukowany w maju 2002 roku - ostatni w grudniu 2004.

Pod maską tego bolida kryje się widlasty sześciocylindrowy silnik
o mocy 177kW​ (241 KM).​

Za jego pomocą ważący ponad półtorej tony Golf (dokładnie 1552kg bez kierowcy) osiąga "setkę"​ w 6,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość zbliżona jest do 250km/h.​
Do przyjemności z jazdy przyczynia się sportowe zawieszenie oraz system napędu na cztery koła HALDEX.

Cena...?
Hmmm Golf R32 jest 'bezcenny'...

System Audio to opcjonalnie: nawigacja połączona z pełnym FIS kompatybilne z telefonem, lub rozbudowany system Delta 6 HU
z DSP oraz tunerem tv.

Wraz ze wzrostem możliwości auta, wzrasta zapotrzebowanie​

na zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa.

R32 - jako Golf o największych możliwościach - oferuje sporo
w tej dziedzinie. Seryjnie auto wyposażone jest w 6 poduszek powietrznych - dwie czołowe,
dwie boczne oraz boczne kurtyny, chroniące głowy pasażerów.

Wyjątkowość Golfa R32 zdradzają​
z zewnątrz felgi 18-calowe.​
Z tyłu w specjalnie zaprojektowanym zderzaku umieszczono "skromne" rury wydechowe - po jednej z każdej strony. Również przedni zderzak, obniżony podobnie jak tylny, został przeprojektowany tak, aby mógł dostarczyć odpowiednią ilość tlenu silnikowi.

Oprócz tego, w wyposażeniu auta dodano dużą ilość aluminiowych listew ozdobnych - od nadproży począwszy ​na desce rozdzielczej skończywszy. Całość wieńczą aluminiowe nakładki na pedałach oraz gałka zmiany biegów
z aluminiowymi wstawkami.

WWnętrze Golfa R32, poza wspomnianą wcześniej sportową stylizacją "Alu-Look", odznacza się także komfortem.

W wyposażeniu seryjnym znajdują się bardzo dobre, sportowe fotele KOENIG, wyposażone w system podgrzewania.

Seryjna jest tu także automatyczna klimatyzacja "Climatronic", system audio "gamma", elektryczne szyby, centralny zamek zdalnie sterowany.

Miejsce kierowcy dodatkowo "zdobi" sportowa, trójramienna kierownica.

Dostępne kolory nadwozia:

Diamond Black (pearl effect) - 3.979
Reflex Silver (metallic) - 2.828
Deep Blue (pearl effect) - 2.257
Moonlight Blue - 419
Tornado Red - 267
Indigo Blue (pearl effect) - 174
Grey Anthracite (pearl effect) - 120
Black - 15
Morano Red (pearl effect) - 2
Jazz Blue - 1

MK5 Golf R32

MK6 Golf R

MK7 Golf R

MK8 Golf R

Volkswagen Golf R32 V generacji to usportowiona wersja popularnego Golfa, produkowana w latach 2005–2009. Napędzany jest przez 3.2-litrowy silnik VR6 o mocy 250 KM, współpracujący z napędem na cztery koła 4Motion i skrzynią DSG lub manualną. Charakteryzuje się rasowym brzmieniem, dynamicznymi osiągami i dyskretnym, ale agresywnym wyglądem – m.in. podwójnym wydechem centralnym i sportowym zawieszeniem. To ostatni Golf R32 z legendarnym VR6 pod maską.

Volkswagen Golf R szóstej generacji zadebiutował w 2009 roku jako następca R32. Zamiast silnika VR6 otrzymał turbodoładowany, 2-litrowy silnik TSI o mocy 270 KM, który zapewnia lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Standardowo wyposażony w napęd 4Motion i skrzynię DSG lub manualną, oferuje świetną trakcję i sportowe prowadzenie. Wyróżnia się bardziej agresywnym wyglądem, z LED-ami do jazdy dziennej, większymi felgami i podwójnym wydechem po bokach. To nowoczesna interpretacja hot hatcha – szybsza i lżejsza niż poprzednik, choć bez charakterystycznego brzmienia VR6.

Volkswagen Golf 7 R zadebiutował w 2013 roku i był kolejnym krokiem w rozwoju sportowej linii Golfa. Pod maską znalazł się 2.0 TSI o mocy 300 KM (w późniejszych wersjach do 310 KM), połączony z napędem 4Motion i skrzynią DSG lub manualną. Dzięki niskiej masie i zaawansowanemu zawieszeniu, Golf 7 R oferuje znakomite osiągi i precyzyjne prowadzenie. Z zewnątrz wyróżnia się dyskretnym, ale sportowym wyglądem – czterema końcówkami wydechu, sportowymi zderzakami i LED-ami. To dojrzały hot hatch, łączący codzienną praktyczność z osiągami na poziomie aut sportowych.

Volkswagen Golf 8 R zadebiutował w 2020 roku jako najmocniejszy Golf w historii – jego 2.0 TSI generuje 320 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Napęd 4Motion z nowym systemem torque vectoring potrafi przekazywać moc nie tylko między osiami, ale także między tylnymi kołami, co znacząco poprawia prowadzenie w zakrętach. Golf 8 R dostępny jest z 7-biegową skrzynią DSG, a sprint do 100 km/h zajmuje mu około 4,7 sekundy. Wyróżnia się ostrzejszym designem, czterema końcówkami wydechu i sportowymi detalami we wnętrzu z cyfrowym kokpitem. To technicznie zaawansowany hot hatch, oferujący świetne osiągi i nowoczesne rozwiązania.

Nie dla każdego. I właśnie o to chodzi.